< p>

Website statistieken

Website statistieken zijn feiten over uw website. Zo kunt u het gedrag van uw website bezoekers volgen. De website statistieken geven antwoord op vragen als: welke pagina wordt veel bekeken?, wat is de click through rate?, wordt de website of webshop via zoekmachines of op een andere manier gevonden? Wat is mijn bouncepercentage en waarom wil je dit percentage weten? Hoeveel conversies worden er gerealiseerd en welke activiteiten zorgen voor deze conversies zodat ik daar andere communicatie middelen en uitingen op bij kan sturen? Hoe meet ik dit? Door middel van statistieken van de website of webshop wordt hier antwoord op gegeven. Daarnaast zijn al deze website statistieken gratis te vinden! Kansa werkt onder andere met Google Analytics. Gratis en barstensvol met mogelijkheden. Bovendien kunt u alle Google producten koppelen, zoals Google Search Console. 

Uiteraard kunt u uw eigen website statistieken bekijken. Toch is het vaak lastig om Google Analytics optimaal in te richten voor uw website of webshop, om de juiste koppelingen te leggen en om de gegevens goed te interpreteren. Hier komt Kansa om de hoek kijken.

Statistieken website interpreteren
U heeft een Google Analytics account en daarnaast heeft u al wat website statistieken kunnen bekijken. U ziet dat bepaalde pagina's veel en bepaalde pagina's weinig bekeken worden. Misschien haken veel mensen na een tijdje af in uw webshop. Wat zeggen deze gegevens nou over uw website? En hoe kunt u de usability van uw website optimaliseren? Door een juiste interpretatie komen verbeterpunten van uw website of webshop naar voren. Maar hoe interpreteert u deze website statistieken nou goed?

Kansa en website statistieken
Kansa heeft met behulp van de website statistieken al vele websites geoptimaliseerd. Door middel van een juiste interpretatie van de website statistieken kan Kansa bijna al uw online communicatie activiteiten meten en ook uw website gebruiksvriendelijker en zoekmachine vriendelijker maken. Wilt u zelf meer weten van het goed interpreteren van de website statistieken? Volg dan een Google Analytics training van Kansa.



Wilt u meer weten over website statistieken? Of wilt u Kansa uw website laten analyseren? Neem dan nu contact met ons op.


Lees meer over enkele parameters:

Click-through rate (CTR)

De click through rate is het percentage dat door wordt gestuurd naar uw website. Dit kan via banners zijn, maar ook via Google zelf. U hebt bijvoorbeeld een click through rate van 50% als er 100 vertoningen zijn en 50 mensen klikken op een vertoning.

De click through rate is dus een belangrijke indicator of uw website of webshop goed gevonden wordt en of de advertenties nut hebben. Het is van vele facetten afhankelijk of de click through rate goed of slecht is. Als bijvoorbeeld de titel of meta description niet goed dan zal waarschijnlijk de click through rate laag zijn.


Bounce percentage

Het bouncepercentage geeft aan hoeveel bezoekers de website al na één pagina verlaten. In het Nederlands wordt dit ook wel het weigeringpercentage genoemd.

Pagespeed

De pagespeed van een pagina is een beoordeling van Google op basis van hoe snel een webspagina geladen is. Google vind het belangrijk dat bezoekers snel kunnen surfen op het internet. Een snelle laadtijd hoort bij die ervaring.