< p>

Display advertising

Display Advertising is het inzetten van banners op websites. Waar deze manier van adverteren vroeger enkel weggelegd was voor organisaties met enorme marketing budgetten, is display advertising op top 250 websites met de komst van Real Time Bidding (RTB) ook voor organisaties met beperktere budgetten toegankelijk geworden.

RTB
Real Time Bidding werkt, zoals de naam al doet vermoeden, met een veilingsysteem. Deze veilingssystemen bieden op beschikbare banner-ruimte. Doordat er gebruik gemaakt wordt van een veiling waar alle beschikbare banner-ruimte wordt verkocht in plaats van een verplichte vaste afname bij één enkele website, kan er veel scherper worden ingekocht. Ook het feit dat er niet met iedere site apart een contract afgenomen hoeft te worden maar dat beschikbare bannerruimte gecombineerd is heeft de prijs flink naar beneden gekregen.

Top sites van Nederland
Zo goed als alle grote sites zijn aangesloten bij een RTB netwerk. Denk bijvoorbeeld aan nu.nl, telegraaf.nl, autoweek.nl, marktplaats.nl, vi.nl, libelle.nl en ga zo maar door. Display advertising via RTB maakt het mogelijk voor uw organisatie om bannerruimte in te kopen op deze websites voor een fractie van de prijs die het vroeger had. Daarnaast kunt u bepalen waar de advertenties getoond moeten worden. In heel Nederland? Of liever in afgebakende regio's?

Verschillende mogelijkheden
Display advertising biedt veel verschillende mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld branding, actiemarketing, re-marketing, targeting op locatie en nog veel meer.

Benieuwd naar alle mogelijkheden? Neem contact met ons op, wij vertellen u er graag meer over.