Re-marketing / retargeting

Wat is re-marketing / retargeting?

Websitebezoekers van een organisatie die retargeting inzet krijgen door het bezoeken van die website een cookie geplaatst. Deze cookie stelt de organisatie in staat om de bezoeker advertenties te tonen wanneer deze andere websites bezoekt.

Hieronder een voorbeeld:
1.Edwin bezoekt sneakervoorbeeld.nl, een webshop die sneakers verkoopt. Deze webshop heeft een remarketing / retargeting pixel op de pagina staan waardoor ze op de laptop van Edwin een cookie plaatsen.

2.Edwin ziet een blauwe sneaker, maat 43, die hem bevalt en plaatst de sneaker in zijn online winkelwagen.

3.Edwin besluit er toch nog een nachtje over te slapen, sluit zijn browser af en gaat naar bed.

4.De volgende dag heeft Edwin het ontzettend druk dat hij die dag niet op internet komt. De sneaker is hij in alle drukte al helemaal vergeten.

5.De ochtend daarna start Edwin zijn laptop op en gaat naar nu.nl om het nieuws te lezen. In de bannerruimte ziet hij een melding dat hij nog een blauwe sneaker maat 43 in het winkelwagentje van sneakervoorbeeld.nl heeft. Hij krijgt 5% extra korting als hij nu direct besteld.

6.Doordat de sneaker webshop een cookie had geplaatst konden ze Edwin op websites buiten hun eigen webshop benaderen met een op Edwin toegesneden (en dus relevantere) advertentie.

Verhoog uw conversies met de voordelen van remarketing / re-targeting

- Bezoekers van uw website opnieuw bereiken nadat zij uw site verlaten hebben
- Benader bezoekers op basis van de door hun bezochte pagina's
- Beschikbaar op duizenden websites zoals bijvoorbeeld nu.nl, marktplaats.nl maar ook facebook.com.