Social Media

Social media is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Veel mensen zijn actief op Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Pinterest of LinkedIn.

Uit het landelijke onderzoek naar Social Media halen we de volgende belangrijke ontwikkelingen (bron: Newcom):
- WhatsApp is het grootste platform in 2018, gevolgd door Facebook en YouTube;
- Instagram groeit het sterkst en heeft nu 4,1 miljoen gebruikers;
- Facebook verliest terrein onder jongeren tot 20 jaar;
- Instagram, Snapchat en YouTube zijn relatief sterk onder jongeren;
- WhatsApp en Instagram groeien in bijna alle leeftijdscategorieën;
- Vertrouwen in social media is nog altijd beperkt. 

Op alle social media kanalen delen mensen hun interesses en meningen. Door de privacy issues worden mensen wel voorzichtiger met wat ze allemaal op social media zetten en wat ze delen.

Waar vroeger langdurige marktonderzoeken nodig waren om de mening van klanten te achterhalen, kunt u nu dagelijks monitoren waar u als bedrijf staat en hoe er over uw producten en diensten wordt gedacht. Daarnaast kunt u met social media doelgericht in contact komen en interactie creëren met uw klanten. Kortom, sommige social media kanalen kunnen een ideaal platform zijn voor uw bedrijf! Toch is het lastig om social media marketing goed toe te passen. Waar andere marketingactiviteiten een professionele benadering krijgen, weten organisaties vaak niet welke social media ze in moeten zetten, hoe en waarvoor, en wat ze moeten communiceren. Hoe ze hun doelgroep effectief kunnen bereiken en volgen. Wilt u een professionele benadering van social media binnen uw bedrijf integreren?

Heeft u behoefte aan hulp bij een vervaardigen van een Content Marketing Plan of Social Media Strategie? Wilt u weleens weten wat al die tijd die uw bedrijf besteedt aan social media nu eigenlijk oplevert? Kansa geeft u graag advies!

Social media content


Hoe relevanter en unieker de content, hoe vaker het gelezen, bekeken en gedeeld wordt. Maar niet elke content is geschikt voor ieder kanaal. Kansa helpt organisaties met het vergaren en creëren van relevante content.

Social media monitoring


Dagelijks worden er miljoenen berichten op de sociale netwerken geplaatst. Maar hoe filtert u de relevante informatie voor uw bedrijf?
Kansa kan voor uw bedrijf, product, merk of dienst monitoren.

Social media training / workshop


Tijdens de social media cursus van Kansa leert u alles over social media en hoe u het goed toepast in uw bedrijf. U krijgt vooral praktische social media training en als u klaar bent kunt u social media op een goede manier inzetten.

Social media inzet meten


U investeert veel tijd om uw producten of diensten ook via social media kanalen voor het voetlicht te brengen van uw doelgroepen. Maar wat levert die energie u op?





Social media en marketing

Wat is social media marketing precies? Social media vereist specifieke kennis van de mogelijkheden en kenmerken van de netwerken, van contentmarketing, van het bereik binnen uw doelgroep, etc. Het is niet te vergelijken met traditionele marketing. Hoe zorgt u er bijvoorbeeld voor dat u meer 'likes' krijgt op Facebook? Een hoog rendement wordt pas behaald als social media strategisch benaderd wordt. Kansa neemt de tijd om de social media strategie aan te passen aan uw behoeften. Naast het schrijven van een social media plan, kan Kansa ook de uitvoering (deels) van u overnemen.

Social media marketing en Kansa


Kansa heeft veel ervaring met social media en weet dat het voor bedrijven lastig is om up-to-date te blijven. Kansa is op de hoogte van alle ontwikkelingen en zorgt ervoor dat uw bedrijf helemaal bij blijft. Misschien wilt u wel een social media cursus. Ook dan bent u aan het goede adres, Kansa biedt namelijk praktische social media trainingen aan waarbij de klant gerichte tips en trucs krijgt. Bent u geïnteresseerd? Neem dan contact op met Kansa en maak vrijblijvend een afspraak.