Social media content

Social media is een cruciaal kanaal binnen het internet. Steeds vaker gebruiken mensen,  social media zoals Facebook, Twitter of Linkedin als zij op zoek zijn naar informatie. Zo vragen ze anderen om ervaringen of wenden ze zich direct aan het bedrijf dat zich tegenwoordig ook steeds vaker op social media begeeft. 

Om mensen zo ver te krijgen dat ze uw organisatie gaan volgen op social media moet u relevant en onderscheidend voor hen zijn. Sommige bedrijven zetten in op humor en gebruiken social media voornamelijk om exposure te genereren. Anderen zetten juist in op informatievoorziening of zelfs dienstverlening via social media. 

Naast het onderwerp, de toon en de aard van de content is de selectie van het kanaal ook van essentieel belang. Waar begeeft uw doelgroep zich? En welk kanaal is het meest geschikt voor het type content dat u wilt delen?

Hoe dan ook, in de regel krijgt u altijd te maken met content. Hoe relevanter en unieker de content, hoe vaker het gelezen, bekeken en gedeeld wordt.  

Social media plan hand in hand met contentstrategie

U zou dus kunnen zeggen dat een social media plan hand-in-hand zou moeten gaan met een contentstrategie. Kansa helpt organisaties met het vergaren en creëren van relevante content, geheel in lijn met uw social media strategie en volledig toegesneden op het social media kanaal. Want niet alle content is geschikt voor elk kanaal.

Wilt u meer weten over wat Kansa voor uw organisatie kan beteken op het gebied van content voor social media? Neem dan contact met ons op.