Social media strategie

Steeds meer bedrijven zijn actief op social media. Er wordt een mooie Facebook pagina gemaakt, een Twitter account wordt geopend, er wordt misschien zelfs een LinkedIn bedrijfspagina aangemaakt of jonge medewerkers zijn fanatiek op Instagram foto's aan het posten. De pagina's lopen en worden zo nu en dan bijgewerkt, de content wordt ad hoc geplaatst. Na een tijdje valt het aantal fans en volgers nog steeds tegen en is het uiteindelijke rendement gering. Vervolgens wordt geconcludeerd dat social media geen goed kanaal is voor de organisatie. Wat is hier fout gegaan?

Social media plan
In het voorbeeld is een zeer belangrijk punt vergeten: de basis. Veel bedrijven beginnen met social media zonder hier echt over nagedacht te hebben. Gek eigenlijk als u bedenkt dat in Nederland al meer dan 10 miljoen mensen actief zijn op alleen Facebook!

Social media is een cruciaal aspect van online marketing en wordt als maar belangrijker. Het vergt dus ook een professionele benadering. Een social media strategie. Met behulp van een social media plan behaalt u het hoogste rendement uit uw social media.

Maatwerk social media strategie

Social media strategie is een onderwerp dat aan discussie onderhevig is. Hoe pas je de strategie nou het beste toe? Kansa gelooft niet dat er één manier is. Elke onderneming staat voor haar eigen waarden en heeft dus ook andere behoeftes. Een social media strategie moet dus maatwerk zijn. De strategie is immers de lijn die gevold moet gaan worden en helpt mee aan het succes van een onderneming.

Social media strategie, hand in hand met contentstrategie

Kansa helpt mee aan een succesvolle social media strategie. Ook hiervoor heeft Kansa een Content Marketing aanpak ontwikkeld.

Stap voor stap
Tijdens het bepalen van de social media strategie wordt stap voor stap bekeken wat het beste voor uw onderneming is.

Als u al op social media actief bent wordt uw onderneming ten eerste gemonitord. Daarnaast wordt een grondige analyse uitgevoerd. Waar bevinden uw doelgroepen zich, wat doet uw concurrentie, hoe kunt u uw doelgroepen blijven volgen, wat is relevante content, hoe schrijven we een content marketing plan, etc. Deze zaken liggen ten grondslag aan een doelgerichte social media strategie.