< p>

Mailchimp

Ons favoriete e-mailmarketingprogramma. Mailchimp biedt gebruikers diverse tools en is bovendien gratis. Pas bij meer dan 2000 subscribers en/of 12000 mails per maand moet men betalen.

Analytics

Mailchimp biedt uitgebreide statistieken over diverse onderwerpen. Bekijk bijvoorbeeld wie uw e-mail heeft geopend. Hoevaak deze e-mail is geopend en op welke linkjes in uw e-mail geklikt is. U kunt zelfs een app op uw iPhone instaleren waarmee u een notificatie krijgt als een belangrijke ontvanger uw mailtje heeft geopend. Naast eigen analytics biedt mailchimp ook integratie met Google Analytics.

Segmenteren en A/B-testen

U kunt uw adreslijsten op diverse manieren segmenteren. Zo houdt u de relevantie voor uw ontvangers zo hoog mogelijk. Ook is er een A/B test functie. Mailchimp stuurt dan eerst twee varianten van uw mail naar twee kleine groepen binnen uw lijst. Op basis van de uitkomsten stuurt Mailchimp de best scorende mail naar de rest van uw lijst voor de beste prestaties.

Responsive
Wij zijn bij Kansa voortdurend bezig met usability en design van websites, applicaties en nieuwsbrieven. Het is belangrijk dat content goed zichtbaar is op een smartphone of tablet en wij willen dat gebruikers efficiënt kunnen navigeren binnen de content die zij interessant vinden. Mailchimp biedt de mogelijkheid tot het versturen van responsive nieuwsbrieven. Zo bent u er zeker van dat de content ook goed wordt weergegeven op een mobiel apparaat. Uiteindelijk zal dit resulteren in een hogere click-through rate (CTR) welke van invloed is op de conversie ratio.

Geïntegreerd met uw website / webshop

Kansa kan uw website volledig met Mailchimp laten samenwerken. Zo worden de inschrijvingen op uw website direct goed met uw adreslijsten gekoppeld. Daarnaast is er de mogelijkheid om Mailchimp met uw Google Analytics te koppelen voor de beste informatie over uw e-mailmarketing-inspanningen.