< p>

Social Media formaten 2014

  Bijgewerkt op:  28-08-2014

Het goed inrichten van uw Social Media kanalen zorgt ervoor dat uw organisatie professioneel overkomt naar uw doelgroep. Hieronder geven we enkele basistips zodat u weet waar u rekening mee moet houden bij het opzetten van uw social media kanalen.

Facebook formaten

Profiel foto
Hoewel de profielfoto (avatar) als 160 x 160 pixels wordt weergegeven moet u deze als 180 x 180 pixels uploaden.

Omslagfoto
Afmeting: 851x315. Hou rekening met de avatar, de like, following en message button die er overheen gelegd worden. Hierdoor kan het voorkomen dat bijvoorbeeld de avatar een belangrijk gedeelte van uw omslagfoto blokkeert. Wilt u de omslagfoto en profiel foto met elkaar afstemmen? Gebruik dan onderstaande afbeelding voor de juiste verhoudingen en afstanden.

Twitter formaten

Header foto
U moet uw header foto 1500 x 500 pixels uploaden. Twitter toont echter maar 1500 x 354. Houdt daarom bij het ontwerpen er rekening mee dat u aan de onder- en boven kant 70 pixels vrij houdt. Zo voorkomt u dat een gedeelte van het beeld dat u graag had willen laten zien niet getoond wordt.

Profiel foto
400 x 400 pixels uploaden

Youtube formaten

Om er zeker van te zijn dat uw kanaal goed wordt weergegeven op alle devices gebruikt u een afbeelding van 2560 x 1440 pixels. Houdt daarbij rekening met het feit dat YouTube zelf diverse uitsneden van deze afbeelding maakt. Hieronder staan de afmetingen van deze uitsneden en een afbeelding waarop u duidelijk kunt zien op welke manier YouTube de uitsneden toepast.

TV:
Desktop (max):
Tablet:
Desktop (min) / mobile:

2560 x 1440
2560 x 423
1855 x 423
1855 x 423

Linkedin formaten

Banner afbeelding
Minimaal 646 x 220 pixels

Standaard logo
100 x 60 pixels

Vierkante logo
50 x 50 pixels

Google+ formaten

Minimaal 480 x 270 pixels.